⇒ Попередня

Новини

24 жовтня 2023

Знай свої права: послуги мобільного зв’язку та інтернету

Нагадаємо, споживач під час замовлення та/або отримання телекомунікаційних послуг має право на:

- безоплатне отримання від оператора, провайдера вичерпної інформації про зміст, якість, вартість та порядок надання послуг;
- отримання від оператора, провайдера відомостей щодо наданих послуг;
- обмеження оператором, провайдером телекомунікацій доступу споживача до окремих видів послуг на підставі його власної письмової заяви;
- повернення оператором, провайдером невикористаної частки коштів у разі відмови від передплачених послуг у випадках і порядку, визначених Правилами, а також договором приєднання щодо виконання благодійного телекомунікаційного повідомлення (у разі укладення такого договору);
- відмову від телекомунікаційних послуг у порядку, встановленому договором про надання телекомунікаційних послуг;
- відмову від оплати телекомунікаційної послуги, яку вони не замовляли;
- отримання відомостей щодо можливості та порядку відмови від замовленої телекомунікаційної послуги;
- оскарження неправомірних дій оператора, провайдера шляхом звернення до суду та уповноважених державних органів.

Ці права передбачені Правилами надання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2012 № 295.

Разом з цим, інформуємо, що відповідно до частини третьої статті 104 Закону України «Про електронні комунікації», умовами надання та отримання електронних комунікаційних послуг кінцевому користувачу є укладення договору про надання електронних комунікаційних послуг відповідно до правил надання та отримання електронних комунікаційних послуг та інших актів законодавства; оплата замовленої кінцевим користувачем електронної комунікаційної послуги, якщо інше не передбачено цим Законом або договором про надання електронних комунікаційних послуг.

Пунктом 16 частини першої статті 107 Закону України «Про електронні комунікації» передбачено, що електронні комунікаційні послуги, що надаються знеособлено (анонімно), розшифруванню не підлягають.

Споживач може подавати звернень (скарг) щодо надання електронних комунікаційних послуг постачальнику електронних комунікаційних послуг, регуляторному органу, іншим органам державної влади відповідно до компетенції, а також на їх розгляд та належне реагування щодо поновлення його прав і захисту законних інтересів відповідно до законодавства (стаття 122 Закону України «Про електронні комунікації»).

Якщо у вас є підстави вважати, що списання коштів сталося неправомірно, а претензії ігноруються суб’єктом господарювання, ви маєте право подати скаргу до територіального органу Держпродспоживслужби за місцем проживання.