⇒ Попередня

Новини

10 липня 2023

З 11 липня набувають чинності зміни до антитютюнового законодавства

11 липня набувають чинності норми Закону України від 16.12.2021 № 1978, який вносить чимало змін до антитютюнового законодавства.

Зокрема:
• заборонено рекламу та стимулювання продажу тютюнових виробів, електронних сигарет та рідин до них;
• встановлено штраф за їхню реалізацію особам, які не досягли 18 років, у розмірі 1 020 грн, а в разі повторного протягом року порушення – 10 200 грн;
• встановлено відповідальність щодо заборони куріння з використанням пристроїв для нагріву в усіх громадських місцях та приміщеннях за аналогією з курінням звичайних сигарок;
• заборонено виробництво (крім виробництва для експорту), оптова і роздрібна торгівля та імпорт для реалізації на території України ароматизованих сигарет.

Зазначаємо, що тютюнові вироби, електронні сигарети, рідини, що використовуються в електронних сигаретах, а також пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, введені в обіг до набрання чинності відповідними положеннями цього Закону, знаходяться в обігу до їх повної реалізації в межах терміну придатності для споживання, але не довше 12 місяців з дня набрання чинності цим Законом.

Нагадаємо, що з квітня 2023 року відновлено контроль за дотримання антитютюнового законодавства. Підставами для проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері антитютюнового законодавства є:

самостійне звернення субʼєкта господарювання; доручення прем’єр-міністра України і звернення фізичної особи.

Отже, щоб захистити своє право на бездимне повітря можна звернутися і повідомити про порушення ГУ Держпродспоживслужби. Якщо ваші права порушують у Києві –  зверніться до нас: http://kyiv-dpss.gov.ua/page/view/appeal

Додатково. Норми антитюнового законодавства обґрунтовуються на Рамковій конвенції ВООЗ щодо боротьби з тютюном та Директиві 2014/40/ЄС, які передбачають обмеження на застосування в тютюновій індустрії маркетингових технологій, спрямованих на підвищення привабливості тютюнових виробів, стимулювання продажу та створення ілюзії меншої шкоди.

Більше інформації у інфографіках, які  розроблені громадською організацією "Життя" за участі Держпродспоживслужби та Центру громадського здоров'я.