⇒ Попередня

Новини

30 листопада 2021

Послуги у салонах краси – захист прав споживача.

Спектр послуг, що надаються  перукарнями, салонами, центрами краси на сьогодні дуже різноманітний: від манікюру до найновітніших процедур та технологій із догляду за обличчям та тілом. Стосунки між майстрами салонів і перукарень та споживачами послуг регулюються основними нормативно-правовими актами, зокрема законами України «Про захист прав споживачів», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Правила  побутового обслуговування населення», «Державні санітарні правила та норми для перукарень різних типів», тощо.

Навіщо потрібен куточок покупця

Куточок покупця запроваджений для того, аби відвідувач закладу міг отримати відповіді на свої запитання. Саме там повинна знаходитись така інформація:
•    витяг із Закону України «Про захист прав споживачів»;
•    правила побутового обслуговування населення;
•    прейскурант цін на послуги;
•    перелік послуг;
•    гарантійні зобов’язання виконавця послуг;
•    інформація про повне найменування виконавця, його адреса, номери телефонів, прізвище, ім’я та по батькові керівника (власника);
•    копії свідоцтва про державну реєстрацію;
•    номери телефонів органів виконавчої влади, що здійснюють захист прав споживачів.

Куточок споживача повинен розміщуватися на видному та доступному для споживачів місці.

На робочому місці виконавця послуг має розміщуватися табличка з його прізвищем. Під час приймання замовлення виконавець послуги повинен надати замовнику професійну консультацію та узгодити з ним  модель стрижки, зачіски, вид та колір фарби, лаку, тощо.

Надання послуг здійснюється відповідно до переліку і за цінами, затвердженими виконавцем. Порядок розрахунків визначається виконавцем послуги за погодженням із замовником (до надання послуги або після її надання).

Розрахунковими документами, що засвідчують факт надання послуги можуть бути: касовий чек - для виконавців, які у розрахунках із замовниками використовують реєстратори розрахункових операцій (розрахункова квитанція у разі виходу такого реєстратора з ладу або тимчасового відключення електроенергії), квитанція - для виконавців, які згідно із законодавством не застосовують таких реєстраторів.

Що потрібно знати про свої права

Якщо вас з якихось причин не задовольняють послуги закладу, ви маєте право  відповідно до статті 10 Закону України «Про захист прав споживачів» вимагати:
1) безоплатного усунення недоліків у наданій послузі у розумний строк;
2) відповідного зменшення ціни наданої послуги;
3) безоплатного повторного надання послуги;
4) відшкодування завданих збитків з усуненням недоліків наданої послуги своїми силами чи із залученням третьої особи;
5) якщо  після надання послуги ви виявили істотні недоліки результату послуги, зокрема, зачіска, яку вам зробили, не відповідає тій, яку ви замовляли,  і виправити її неможливо, в такому випадку споживач має право вимагати повернення  коштів.

Коли в салоні краси не до краси 

У випадку надання вам неякісної послуги або послуги, в результаті якої було завдано шкоди вашому здоров’ю чи зовнішності, або ж якщо ви з якоїсь іншої причини не задоволені послугою, ви маєте право:
1. Звернутись до адміністрації салону з пропозицією виправити недолік (бажаних наслідків можна досягти, проявивши наполегливість і знання своїх прав); Важливо! При написанні заяви також не слід нехтувати основними вимогами до звернення, що викладені в Законі України “Про звернення громадян” - це прізвище, ім`я та по батькові заявника, місце його проживання, суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги, а також дата подачі заяви та підпис заявника (якщо вищевказані вимоги недотримані, заява не розглядається).
2. Звернутись зі скаргою до контролюючих органів – зокрема, до Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві. Це можна зробити онлайн на електронну адресу: zvernen@kyiv-dpss.gov.ua, через офіційний веб-сайт http://kyiv-dpss.gov.ua/page/view/appeal або через застосунок для платформи Android. Також можна відправити на поштову адресу: 04053, м. Київ, вул. Некрасовська, 10/8. Головне управління Держпродспоживслужби в м. Києві.
3. Звернутись щодо захисту своїх прав та законних інтересів до суду. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання про відшкодування моральної (немайнової) шкоди. Згідно зі статтею 22 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.
4. У випадку, якщо неякісна послуга була надана надомним майстром, ви маєте право звернутись до органів Національної поліції України, а також до територіальних органів Державної фіскальної служби України із заявою про незаконне заняття підприємницькою діяльністю певною особою.

Уникайте користування б`юті - послугами на дому, хоча вони, на перший погляд, зручніші та дешевші. Звертайте увагу на сертифікати, посвідчення або будь-які інші документи, що підтверджують кваліфікацію майстра. Дізнайтеся про дезінфекцію та стерилізацію інструментів, якими працює майстер.

Виконавець не несе відповідальності за недоліки у наданих послугах, якщо доведе, що вони виникли не з його вини.