⇒ Попередня

Новини

31 березня 2023

Щодо розгляду скарги про захист прав споживачів

З початку введення Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 правового режиму воєнного стану на території України, Головне управління Держпродспоживслужби в м. Києві продовжує постійно отримувати численні скарги від громадян на порушення їх прав з боку суб’єктів господарювання. 

Так, з січня 2023 року до Головного управління надійшло  858 звернень, з них 641 – з питань сфери захисту прав споживачів, що становить значну частину – 74,7%.

За вказаний період фахівцями Головного управління було надіслано до Держпродспоживслужби більше 100 листів на підставі звернень споживачів (де є інформація про найменування та адресу провадження господарської діяльності підприємців) для отримання погоджень на проведення заходів державного нагляду (контролю) суб’єктів господарювання. Проте, станом на сьогодні, жодного погодження Головним управлінням не отримано, так як згідно пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303,  проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) суб’єктів господарювання на період воєнного стану, припинено. 

У свою чергу, на виконання протоколів Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), протоколів доручень, напрацьованих під час нарад з обговорення оперативних питань, які потребують вирішення, затверджених першим заступником начальника Київської міської військової адміністрації, з метою запобігання виникнення на території м. Києва надзвичайних ситуацій природного, техногенного, соціального характеру, забезпечення продовольчої та непродовольчої безпеки, розгляду звернень споживачів, які надходять до Головного управління у період дії правового режиму воєнного стану створено робочі групи, до складу яких входять представники Головного управління, районних державних адміністрацій, Головного управління Держпраці з метою збору інформації по дотриманню суб’єктами господарювання на території Києва вимог чинного законодавства, проведення з підприємцями, у разі потреби, роз’яснювальної роботи.

До Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві 29.03.2023 надійшла скарга громадянки щодо можливих порушень її прав, як споживача з боку ФОП Кріцька О.В. за адресою: вул. Магнітогорська, 1-А (Деснянський район м. Києва). 

Споживач повідомила, що в процесі експлуатації товар (дублянка), придбаний 22.10.2022 виявився неналежної якості, внаслідок чого вона, зі слів споживача, на початку 2023 року звернулась в усній формі до суб‘єкта господарювання для повернення сплачених коштів, проте самостійно вирішити дане питання їй не вдалось. 

30 березня 2023 року робочою групою у складі працівників Головного управління та Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації, проведено моніторинг стану додержання вимог чинного законодавства України у ФОП Кріцька О.В. та з’ясовано, що для встановлення причин втрати якості товару суб’єкту господарювання необхідно організувати проведення незалежної експертизи товару (дублянки), як того вимагає стаття 17 Закону України «Про захист прав споживачів». 

Проте, підприємець прийняла рішення піти на зустріч споживачеві і в той же день кошти громадянці були повернуті в повному обсязі в розмірі – 13500,00 грн. 

Крім того, під час проведення моніторингу у даного суб’єкта господарювання встановлено ряд порушень законодавства про захист прав споживачів. 

Одночасно, представниками моніторингової групи проведено роз’яснювальну роботу із суб’єктом господарювання на предмет необхідності дотримання вимог законодавства з метою уникнення  подібних ситуацій у подальшому.