- розрахунковий документ, що засвідчує факт купівлі з позначкою про дату продажу,
- товарний чек (якщо продавець – фізична особа-підприємець)
- накладну (якщо продавець — юридична особа).
- фіскальний чек та інструкцію з експлуатації для складно-побутових товарів
- гарантію на товар.
Як підтвердження слід мати платіжну квитанцію.
У результаті розгляду численних звернень споживачів у сфері торгівлі мають місце випадки, коли під час виходу спеціалістів на місце встановлено, що суб’єкти господарювання за зазначеними адресами діяльність не здійснюють. Це унеможливлює вирішення питань, викладених у зверненнях по суті.
Серед найпоширеніших порушень у інтернет-торгівлі відмітимо:
- відсутність інформації про продавця та інформації про порядок подання претензій в разі їх виникнення;
- відмова забезпечити заміну або гарантійний ремонт товару;
- відмова у поверненні грошових коштів за товар неналежної якості;
- невідповідність документів, що супроводжують товар;
- зміна ціни товару під час його доставки.
Є випадки, коли під час купівлі через інтернет, шахраї виманюють у потенційних покупців кошти за товар, але не надсилають його.
Щоб мати змогу захистити свої права перед купівлею товарів через Інтернет споживачам слід звертати увагу на наявність на сайті такої інформації:
- найменування продавця,
- його фактичне місцезнаходження,
- основні характеристики продукції,
- ціну, включаючи плату за доставку та умови оплати;
- порядок розірвання договору,
- чи є адреса самовивозу товару,
- порядок прийняття претензій від споживача,
- відгуки про інтернет магазин.