⇒ Попередня

Новини

29 жовтня 2025

Якщо Ваші права споживача порушено, і адміністрація АЗС відмовляється виконати ваші вимоги — ви маєте право звернутись до територіального органу Держпродспоживслужби

⛽ Коли ви заправляєте авто на автозаправній станції (АЗС), ви маєте такі ж права, як і при купівлі товарів у магазинах — зокрема право на якість, безпечність, достовірну інформацію, розрахунковий документ, як це передбачено Законом України «Про захист прав споживачів».

☝️ Нагадуємо споживачам, що в Україні діяльність АЗС, зокрема щодо реалізації палива, олив, мастил, регулюється постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами».

❓ Що варто знати споживачу?

? Продавець пального зобов’язаний надати вам достовірну, доступну і своєчасну інформацію про продукт. На ваше прохання – копію паспорта якості та декларації про відповідність.

? Продавець разом з продукцією в обов’язковому порядку видає вам розрахунковий документ установленої форми на повну суму проведеної операції.

? Перед відпуском пального на табло колонки повинні бути встановлені нульові позначки обсягу та вартості.

? Якщо у вас є підозра, що відпущено менш пального (недолив), оператор має право та зобов’язаний провести контроль за допомогою еталонного мірника. Відхилення не має перевищувати:

◽ для рідкого пального – 0,5 %;

◽ для олив – 1 %;

◽ для скрапленого вуглеводневого газу – 1 % .

? Найменування палива, марка, вид та вміст біокомпонентів розміщується, зокрема, на паливо-розподільчому обладнанні.

? Розрахунки можуть здійснюватися готівкою та/або безготівково.

? У разі доказаного недоливу — вам мають відшкодувати фактичні збитки, а колонку заборонено використовувати до ремонту і перевірки.

? Якщо Ваші права споживача порушено, і адміністрація АЗС відмовляється виконати ваші вимоги — ви маєте право звернутись до територіального органу Держпродспоживслужба за місцезнаходженням АЗС.