⇒ Попередня

Новини

29 вересня 2025

Цінники у магазинах: як захистити свої права

До Держпродспоживслужба регулярно надходять скарги на неправильно вказані ціни у торговельних мережах. Найпоширеніший випадок — одна ціна на полиці, а інша на касі. Це є не прикрою випадковістю, а порушенням прав споживачів.

☝️Що говорить закон?

▪️Стаття 15 Закону України «Про захист прав споживачів» зобов’язує продавця своєчасно, доступно та достовірно надавати споживачеві інформацію про продукцію, зокрема її ціну.

▪️Стаття 17 цього ж Закону встановлює, що продавець повинен забезпечити правильність розрахунків зі споживачем.

▪️Якщо виникла розбіжність між ціною на ціннику та ціною на касі, споживач має право оплатити товар за тією сумою, яка зазначена на ціннику.

Посилання на «помилку продавця» чи «застарілий цінник» не є підставою для стягнення з покупця більшої вартості.

☝️Як діяти покупцю?

▪️Звернути увагу касира на розбіжність у ціні.

▪️Наполягати на продажі за сумою, вказаною на полиці.

▪️У випадку відмови — зафіксувати факт (фото, чек, цінник) та звернутися до адміністрації магазину.

▪️Якщо питання не вирішене — подати скаргу до територіального органу Держпродспоживслужби.

Прозорість цін — одна з основних гарантій захисту прав споживачів. Правильне та чесне інформування покупців про вартість товару забезпечує довіру до бізнесу й захищає споживачів від недобросовісних практик.