Головним управлінням Держпродспоживслужби в м. Києві за грудень 2024 року отримано – 243 звернення від громадян щодо порушень їх прав як споживачів у сфері виконання робіт та надання послуг.
З них:
Споживачі житлово – комунальних послуг звертаються до Головного управління з наступних типових питань:
- неналежного надання послуг з утримання жилих будинків та прибудинкових територій (не працюючі ліфти, не прибрані під’їзди, неналежний стан дахів та інженерних мереж)
- нарахування безпідставних боргів за спожиту електроенергію;
- щодо правильності розрахунків за послугу теплопостачання;
- щодо правомірності нарахувань за надання послуг з гарячого та холодного водопостачання.
Відповідно п.4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 13.03 2022 № 303 (із змінами) "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану" на підставі звернень споживачів на підставі наказу Держпродспоживслужби від 01.04.2024 № 191 "Про рішення щодо здійснення протягом періоду воєнного стану позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері надання житлово-комунальних послуг" Головним управлінням проведено: 18 заходів державного нагляду (контролю) суб’єктів господарювання у сфері надання житлово – комунальних послуг з питань дотримання законодавства про захист прав споживачів.
За проведеними заходами державного нагляду (контролю), встановлено порушення у 7-ми суб’єктів господарювання, що складає 39 % від загальної кількості. За результатами здійснених заходів суб’єктам господарювання надано приписи про усунення порушень прав споживача.