⇒ Попередня

Новини

16 грудня 2024

Порушення прав споживачів під час продажу техніки у online та offline магазинах

За дорученням в.о. начальника Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві Анатолія Катеренчука заступником начальника управління – начальником відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Іриною Мазепою прийнято участь у прес-конференції за ініціативи Громадської організації «Всеукраїнська асоціація з питань захисту прав споживачів «Споживча довіра»» у прес – центрі інформаційного агентства «Інтерфакс – Україна» на тему: «Порушення прав споживачів під час продажу техніки у online та offline магазинах».

Так, громадською організацією «Всеукраїнська асоціація з питань захисту прав споживачів «Споживча довіра»» у форматі «таємний покупець» проведено моніторинг навушників торгівельної марки Apple, що пропонувались до продажу у різних брендових магазинах.

Учасниками конференції для забезпечення ефективного діалогу між бізнесом, споживачами та державою обговорено типові порушення, які допускають суб’єкти господарювання при реалізації продукції у мережі Інтернет.

Захист прав споживачів є важливою складовою забезпечення соціальної стабільності та справедливості. Основним аспектом захисту прав споживачів є неухильне дотримання суб’єктами господарювання законодавства про захист прав споживачів.

Консолідація зусиль Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві з громадськістю спрямована на ефективний захист прав та законних інтересів споживачів, максимальне поширення знань з метою мінімізації споживчих ризиків та прозорості усіх учасників ринку.

Інтернет торгівля відкриває широкі можливості для покупок, але водночас містить і ризики для споживачів.

Тож, нагадаємо споживачам, що основними ризиками є:

• Отримання товару неналежної якості:

Товар може відрізнятися від опису або фотографій, розміщених на сайті продавцем.

Є ризик придбати продукцію з дефектом або підробку.

• Ознаки шахрайства:

Інтернет - магазини можуть взяти оплату і не надіслати товар. Існує також ризик втрати персональних даних через фальшиві інтернет – сайти.

• Приховані платежі:

Додаткові витрати, про які споживач дізнається вже після повної оплати замовлення.

• Недотримання термінів доставки:

Замовлення може затримуватися на тривалий час.

Поради при виборі товару у мережі Інтернет:

Обирайте тільки відомі та перевірені online - магазини з хорошими відгуками та позитивною репутацією. Читайте відгуки не лише на сайті продавця, а і на сторонніх ресурсах.

Пам’ятайте, що продавець зобов’язаний надати достовірну інформацію не лише про назву магазину, а і про своє найменування, як суб’єкта господарювання (ТОВ, ФОП), адресу провадження господарської діяльності. Ці дані повинні бути чітко зазначені не лише на сайті продавця, а й у розрахункових документах на товар.

На сайті має міститися інформація з детальним описом товару, його ціною, технічними характеристиками, умовами оплати, термінами доставки, правилами та умовами ефективного та безпечного використання товару, порядок прийняття претензій від споживача, надання гарантійних зобов’язань.

У випадку оплати на банківську картку фізичної особи, варто пересвідчитись, що саме ця фізична особа є суб’єктом господарювання у обраному вами інтернет - магазині.

Використовуйте сервіси з післяплатою. Перш ніж сплачувати передоплату у будь – якій сумі на вимогу продавця, поцікавтесь чи буде Вам її повернуто у разі, якщо при огляді товару у поштовому відділенні Ви зрозумієте, що товар Вам не підходить.

Перш ніж здійснювати повну оплату за товар, поцікавтесь, на кого будуть покладені витрати зі зворотної доставки у разі повернення товару продавцю.

У разі негативного досвіду, залиште відгук на спеціалізованих сайтах, форумах, щоб попередити інших покупців.

Досягнутим результатом прес - конференції є трансформація громадської думки - шлях від: «мені ніхто не допоможе» до «я знаю свої права, я обізнаний – я впевнений» для збільшення кола споживачів з чітким розумінням своїх прав.

Наголошуємо на тому, що бізнес під час ведення господарської діяльності має неухильно дотримуватись вимог законодавства про захист прав споживачів, бути добропорядним і чесним по відношенню до споживачів.