Оголошення

Новини

Споживачів мають обслуговувати українською мовою


Вступає в дію стаття 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Відсьогодні – 16 січня 2021 р. -  у нашій державі споживачів обслуговуватимуть українською.
Отже, підприємства, установи та організації всіх форм власності, фізичні особи - підприємці, інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів, здійснюють обслуговування та надають інформацію про товари (послуги) державною мовою. Це стосується також і інтернет-магазинів та інтернет-каталогів.
 
Інформація державною мовою може дублюватися іншими мовами. Також, персональне обслуговування клієнта, на його особисте прохання, може здійснюватися іншою мовою, прийнятною для сторін.
 
Суб’єкт електронної комерції, зареєстрований в Україні, під час своєї діяльності та в разі поширення комерційного електронного повідомлення зобов’язаний забезпечити надання всієї інформації, визначеної Законом України "Про електронну комерцію", в тому числі щодо предмета електронного договору - українською.
 
Інформація про товари та послуги на території України надається державною мовою. Виробники (виконавці, продавці) в Україні всіх форм власності надають споживачам інформацію про вироби (товари), роботи чи послуги українською мовою. Така інформація може дублюватися будь-якою іншою мовою.
 
В інформації про вироби (товари), роботи чи послуги, наданій державною мовою, допускається використання слів, скорочень, абревіатур та позначень англійською мовою та/або з використанням літер латинського та/або грецького алфавітів.
 
У разі, якщо крім державної, інформація про товари та послуги надається також іншими мовами, обсяг інформації про товари та послуги державною мовою не може бути меншими за обов’язковий обсяг інформації відповідно до вимог Законому України "Про захист прав споживачів".
 
Якщо ваше право на отримання інформації чи послуг державною мовою порушене, потрібно, насамперед, спробувати владнати ситуацію на місці та попросити працівника обслуговувати вас державною мовою, звернутись до керівництва закладу або на "гарячу лінію" установи.
 
У разі відмови або не забезпечення надання інформації (послуг) державною мовою, ви можете подати скаргу до Уповноваженого із захисту державної мови на поштову адресу 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронну скриньку skarha@mova-ombudsman.gov.ua або заповнити відповідну форму на сайті Уповноваженого https://mova-ombudsman.gov.ua/povidomiti-pro-porushennya


Автор: Редактор від 16.01.2021